Vantaalaista historiaa esihistoriasta nykypäivään

Tervetuloa tutustumaan Helsingin pitäjän, kauppalan ja maalaiskunnan sekä nykyisen Vantaan kaupungin historiaan kuvien, esineiden ja arkistoaineiston kautta.

Pääset tutkimaan Vantaan historian eri kerrostumia: arkeologiset kaivauskuvat johdattavat pitkälle historiaan ja tämän päivän ilmakuvat puolestaan näyttävät kaupungin ylhäältä käsin. Väliin mahtuu muun muassa jugendhelmi Håkansbölen kartanon esineitä, kuvia ja piirustuksia, Leonardo da Vilhun aarteita ja paljon muuta.

Vantaan kaupunginmuseon Finna-palvelussa julkaistuja kuvia voi käyttää vapaasti, myös kaupallisessa käytössä. Mainoskäyttöön tarvitaan kuvissa olevien henkilöiden lupa. Kuvan yhteydessä on mainittava Vantaan kaupunginmuseo ja kuvaaja (jos tiedossa). Finnassa näytettävät kuvat lisensoidaan Nimeä 4.0 Kansainvälinen (CC BY 4.0) -lisenssillä. Palvelussa näytettävät valokuvat ovat painokelpoisia korkearesoluutiokuvia.

Jos tarvitset muusta aineistosta, esimerkiksi esineistä tai arkistomateriaalista, painokelpoisen kuvan tai sinulla on muuta kysyttävää, ota yhteyttä Vantaan kaupunginmuseon kuva-arkistoon.

www.vantaankaupunginmuseo.fi

Vantaan kaupunginmuseo. Kuva: Antti Yrjönen / VKM.

Vantaan kaupunginmuseo sijaitsee Tikkurilan vanhalla rautatieasemalla.
Kuva: Antti Yrjönen / VKM.

Aukioloajat